Într-o societate modernă, antreprenorul academic este legătura dintre mediul academic (orientate spre cunoaștere) și lumea comercială a societăților (orientate spre inovare).

Antreprenoriatul  academic înseamnă o “universitate spin-off ”  sau un transfer instituțional de cercetare, dezvoltare sau tehnologie cu scopul de  a starta inovații sau asocieri, spiritul antreprenorial academic poate fi definit ca o “întreprindere intelectuală”, în care universitățile cooperează cu comunitățile locale pentru a crea valori sau idei noi. Cu accentul special pe producția de cunoaștere.  un antreprenoriat academic este aproape de definiția unei “firmă academice”, care vede un antreprenor academic că funcționează simultan ca actor intelectual (academic) și ca actor antreprenorial (firmă). Așadar, antreprenorul academic definește un profil ocupațional pentru un actor, fiind activ științific și, în același timp, combină activitățile științifice integrate în rețeaua academică cu gândirea antreprenorială, creând venituri și  profit.

Serviciile de antreprenoriat:

  • serviciile de consultanță;
  • asistență pentru începerea unei activități independente sau pentru inițierea unei afaceri,
  • antreprenoriat general și operaţional;
  • management de proiect.

Serviciile specifice managementului antreprenorial:

  • dezvoltarea clientului;
  • dezvoltarea agilă (o abordare interactivă incrementală a ingineriei dezvoltării produselor și serviciilor prin iterație și pivotare, pornind de la feedback-ul de piață dat de client);
  • design-ul modelului de afaceri (care înlocuiește planurile statice de afaceri);